Flash mob – en oplevelse!

Flash mob er et fænomen jeg har forelsket mig i, mest af alt fordi det er med til at give mennesker en god oplevelse – altså en god oplevelse, de ikke havde forventet. Personligt har jeg desværre aldrig selv oplevet et flash mob, men er alligevel blevet rørt af rigtig mange videoer på youtube.

Men, hvad er et flash mob egentlig? Altså Wikipedia definere det som “…en gruppe af mennesker, der forsamles pludseligt på et offentligt sted, og fælles udfører en usædvanlig og ofte morsom handling, hvorefter de spredes igen.” Flere flash mobs har dog en kommerciel hensigt, hvilket nogle ikke synes om – jeg er egentlig ligeglad, synes det er super fedt når private finder på at lave sådan noget, men det er stadig et stærkt virkemiddel for virksomheder rent promotion mæssigt – og, hvorfor ikke udnytte det.

Jeg har prøvet at begrænse mig, og blot samlet tre af mine favoritter herunder:

Den første er “The T-mobile Welcome Back” – Jeg er helt forelsket i den… Selvom jeg efterhånden har set den rigtig mange gange, bliver jeg alligevel super rørt.

Den anden er “Mukhtars Fødselsdag”, som nok er det mest kendte danske flash mob… Og igen bliver jeg bare så rørt!

Den tredje er “Sound of Music – Antwerp Central Station”, som jeg bare synes er så flot:)

Dejlig tirsdag aften til dig 🙂

Skriv et svar

