Reklamer påvirker… – men hvor meget?

Det er ikke raketvidenskab at konstatere at reklamer påvirker os, men derfor er det stadig interessant at opdage, hvor meget de egentlig påvirker os.

I går faldt jeg over et meget sjovt bevis på, hvor meget vi egentlig bliver påvirket af reklame på den ene eller anden måde:

Ja – jeg kan selvfølgelig alle mærkerne: Facebook, Lacoste, McDonalds, Nike, Apple og Volkswagen… MEN, jeg kan KUN nævne et af træerne?!? – grantræ eller.. nåltræ?… Og det er sikkert kun fordi julen bliver brandet SÅ meget hvert år 😛 Men det er selvfølgelig ikke fordi, at jeg ikke kender nogle træ.. Altså tænker da bøgetræ, egetræ, æbletræ, kirsebærtræ osv.. Men jeg aner virkelig ikke, hvordan deres blade ser ud?!?! – Rimelig skræmmende da jeg er vokset op med skoven i baghaven.. :S – Men, hvor godt klarer du det?? 🙂

Men generelt synes jeg det er utrolig interessant, hvordan reklamer påvirker os. Personligt ved jeg, at jeg har nemmere ved at fange et budskab, hvis der bliver brugt en sang i reklamen. – og når jeg husker en sang, ja så husker jeg også produktet.

Et eksempel jeg husker, er at jeg fik en sms fra min far “Hvad er nummeret til Alka?”, mit svar “70 12 14 16″… Flere år efter deres reklame med “Så ring mens du har gejsten på 70 12 14 16”. Og er sikker på, at jeg kun kan huske linjen, fordi der er sat en melodi/rytme på den – og nok også, fordi den på niveau med Bivas reklamer nåede status som “irreterne reklame”.

Håber du også fik et bette smil på læben over den, efter min mening, ret sjove test 🙂

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s