Bye bye pacifier – Sød tradition

Jeg var i skoven for et par uger siden, hvor mine forældre bor, og der kom jeg forbi “sutte-træet”. – Det er en tradition, som jeg altid har været vild med.

This slideshow requires JavaScript.

Altså når barnet skal af med sutten, går hele familien op i skoven og hænger det på træet. Det er jo ofte en lidt svær proces, som tager tid, så synes det er meget sødt, at gøre det til en tradition blandt søskende. Samtidig bliver det gjort til en begivenhed, som ikke bare er forbundet med det negative faktum, at barnet nu skal undvære sutten – jeg tror det gør det lidt nemmere for barnet???

Da min lillesøster skulle hænge sin sut derop, var hun med på idéen, og fik sagt “om vi så ikke kunne gå derop engang i mellem, så hun lige kunne sutte lidt på den igen” 😛 – Synes det var så sjovt 😀

Ja, bare lige en sød tradition, som jeg ville dele! 🙂

Skriv et svar

