Interrail – Og det var Prag!

Så er det i morgen, at jeg forlader Prag og drager videre til Warszawa i Polen! 😀 Det bliver bare super godt, og glæder mig virkelig til at komme til Polen – det har jeg altid godt kunne tænkte mig:)

Nå men, det har været nogle helt fantastiske dage her i Prag, og hold da op, hvor er det en dejlig by!! Selvom jeg var her tilbage i 2007, var det stadig en oplevelse, at bevæge sig rundt i de flotte gader.

Jeg har selvfølgelig været oppe at se Karlsbroen, som er SÅ smuk! Den er virkelig et besøg værd. Det er ikke blot Klarsbroen, som er super flot, men også udsigtet udover floden Vltava.

Jeg fik studeret de 30 statuer og selvfølgelig rørt alle de steder, som efter sigende skulle bringe held – det kan jo aldrig skade med lidt ekstra held:)

Derudover fik jeg set det astronomiske ur. Det astronomiske ur sidder på facaden af et gotisk tårn som er en del af rådhuset for Stare Mesto den Gamle By. Og er seriøst også et must at se, hvis man er i Prag.

Der blev selvfølgelig også tid til at shoppe en lille smule, både i byen men også på det gule marked. – selvom jeg stadig har lang vej endnu, før jeg igen kan sætte mine fødder på dansk jord… Jeg skal jo selv slæbe alt -.-

Men det blev trods alt til et par lækre solbriller, 2 halskæder, en glimmer neglelak og sådan nogle til at løfte håret med:)

Og sidst, vil jeg lige komme med et godt ord om Hotellet – Hotel U Divadla i Prag 4, super fint hotel og kan klart anbefales – er dog ikke sikker på, at de kender til ordet aircondition!! Hotellet ligger ca 30 min fra centrum med sporvogn, og der er gode forbindelser 4 minutter fra hotellet.

Farvel til Prag for denne gang, og god dag til Warszawa!! 😀

Skriv et svar

